Your browser is out of date!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Try Firefox or Chrome!

Recepcja – jaki ma wpływ na pierwsze spotkanie z klientem.

recepcja biura

Pierwszym miejscem w firmie, do którego przychodzi nasz kontrahent jest zazwyczaj recepcja. Jest to wizytówka firmy, jedno z najważniejszych i najbardziej reprezentacyjnych miejsc, od którego zależy jak postrzegać będą nas klienci.

Nie możemy projektu recepcji traktować jako dodatku do biura, w którym nic się nie dzieje. Jest to pomieszczenie dla którego warto poświęcić czas i uwagę, by zostało jak najlepiej zaprojektowane i urządzone. Przede wszystkim ważna jest tutaj lokalizacja recepcji. Powinna być umiejscowiona naprzeciwko drzwi głównych wejściowych, tak by każdy potencjalny klient od razu mógł się do niej skierować bez zbędnych przeszkód.

Kolejnym ważnym elementem jest to, aby recepcja była dobrze widoczna od wejścia. Istotne jest tutaj umiejscowienie loga i nazwy firmy, tak by umożliwić natychmiastową identyfikację i prawidłowe skojarzenia. Logo zaprojektujmy tak, aby było odpowiednio widoczne na tle ściany, jego wielkość dopasowana do odległości od drzwi, kolory i czcionka ściśle muszą być ściśle związana ze znakiem rozpoznawczym firmy.

nowoczesna recepcjaRecepcja jako główny punkt holu, powinna wykluczać wrażenie zagubienia się w przestrzeni i pomagać w orientacji. Zadbajmy również o dobrze skomponowaną i praktyczną aranżację całej przestrzeni recepcji. Od klientów recepcja zazwyczaj jest oddzielona ladą, która często służy jako powierzchnia do pisania, przyjmowania czy wydawania dokumentów. Niekiedy jest preferowany stół , który zmniejsza dystans pomiędzy petentami a osobą pracującą w recepcji. Jeśli będzie to miejsce w którym klienci będą musieli poświęcić chwilę na wypełnienie dokumentów np. rejestracyjnych do wizyty, warto zadbać o to by stały przy ladzie wygodne krzesła.

Recepcja to centralny punkt wymiany informacji osób czy instytucji z zewnątrz, z poszczególnymi działami firmy. Zadbajmy o to by klienci czuli się jak najbardziej komfortowo w tym miejscu. Wysokość i szerokość lady, ciekawe kolory ścian, jakość wykonania mebli, pomysłowe wykończenie funkcjonalnych przestrzeni recepcyjnych – to wszystko ma wpływ jak będą nas postrzegać klienci w stosunku do konkurencji i jak będą zapatrywać się na dalszą współpracę.