Your browser is out of date!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Try Firefox or Chrome!

Do czego NIE służy recepcja?

Wiele mówi się o tym, do czego służy recepcja i jakie są jej główne funkcje, ale co z rzeczami, do których nie powinna być używana?

Jeśli chcesz, aby odwiedzający mieli jak najlepsze pierwsze wrażenie o Twojej firmie, musisz upewnić się, że Twoja recepcja pozostaje profesjonalna przez cały czas. Każde niewielkie odstępstwo od tego wymogu sprawi, że goście będą się zastanawiać, czy recepcja jest odzwierciedleniem usług świadczonych przez Twoją firmę.

Aby pomóc Ci w utrzymaniu recepcji na właściwym poziomie, przyjrzyjmy się kilku rzeczom, do których recepcja nigdy nie powinna być wykorzystywana.

Miejsce, gdzie można zjeść lunch

Recepcja nie jest pokojem wypoczynkowym. Jeśli goście wchodzą i widzą recepcjonistę siedzącego przy recepcji i jedzącego lunch, nie robi to najlepszego wrażenia. Również pracownicy nie powinni chodzić do recepcji, aby zjeść swój lunch.

Miejsce, gdzie można stać i plotkować

To prawda, że recepcjonista jest często na uboczu w porównaniu z resztą pracowników siedzących w open space z ergonomicznymi biurkami. Nie oznacza to jednak, że pracownicy mogą w czasie przerwy schodzić do recepcji i plotkować z recepcjonistką. Wszelkie rozmowy powinny być prowadzone poza przestrzenią recepcyjną.

Miejsce na przerwę

Jeśli w głównym biurze nie ma miejsca na przerwę, np. miejsca, gdzie pracownicy mogą usiąść i napić się kawy w czasie swojej pięcio- lub dziesięciominutowej przerwy, nie czyni to recepcji drugim najlepszym miejscem. W recepcji powinien znajdować się tylko recepcjonista, pracownicy, którzy muszą tam przebywać ze względu na pracę oraz goście, którzy się meldują lub czekają.

Obszar współpracy

Kolejnym nie-nie jest używanie przestrzeni recepcyjnej jako obszaru współpracy dla burzy mózgów lub czatu związanego z pracą. Krzesła w recepcji biurowej nie służą do współpracy, są dla gości czekających na wizytę. Ponadto goście mogą łatwo podsłuchać rozmowę, a to nie jest idealne dla zachowania poufności.

Upewnienie się, że recepcja jest używana do tego, do czego powinna być używana, np. do przyjmowania gości, oznacza, że zachowasz najlepsze pierwsze wrażenie. Oczywiście, czasami może być trudno myśleć o tym, jak zaprojektować obszar recepcji do wysokiego standardu i w tym przypadku, sprawdź wideo poniżej, które nakreśla kilka wspaniałych pomysłów, które możesz rozważyć dla własnej przestrzeni.