Your browser is out of date!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Try Firefox or Chrome!

Twój wizerunek zaczyna się w recepcji biurowej

oświetlenie recepcji

Trzeba sobie powiedzieć, że w biurowej recepcji nie powinno być przypadku, gdy chodzi o aranżację wnętrza. Wszystko musi tam być zgrane w sposób idealny i ma to swoje istotne znaczenie. Dlatego każdy element powinien być dobrze przemyślany a zatrudnieni pracownicy powinni być jak najlepsi.

Czemu recepcja?

Przede wszystkim dlatego, że: jak Cię widzą, tak Cię piszą. I to powiedzenie tutaj najwięcej tłumaczy. Od tego bowiem będzie najbardziej zależeć to jak będzie kreował się wizerunek naszej firmy. Będzie to dotyczyć również kancelarii adwokatów.

Jak zająć się klientem?

Wydaje się, że trochę drogich mebli i świetnych gadżetów może wszystko zmienić. Ale tak naprawdę nie będzie. W rzeczywistości, jeśli zagraci się takie pomieszczenie to również nie będzie dobrze odebrane. Szczególnie, jeśli wprowadzi się tam osobę niekompetentną do obsługi klientów. Jeśli chce się dobrze przygotować recepcję to warto połączyć umiejętności z kilku dziedzin: socjologii, plastyki, psychologii czy zarządzania.

Klient nasz pan

Wydaje się, że właśnie upodobania interesantów oraz ich gusta są bardzo ważne i w tym względzie powinno się zawsze przygotowywać wnętrza. Chodzi o to, by nie stworzyć miejsca, które w swojej formie stanie się przytłaczające i męczące dla osób, które tam się pojawią. Mebli nie może być za dużo, pomieszczenia muszą mieć przestrzeń, nie może być tak, że wszystko będzie zagracone. Dobrze będzie, jeśli znajdzie się tam również wydzielona dla klientów część, jeśli będziemy ich tam obsługiwali.

Iluminacja biurkowa

nowoczesna recepcja

W recepcji takim istotnym miejscem będzie również oświetlenie. Wyznaje się taką zasadę, według której im więcej będzie światła naturalnego tym lepiej. Do sztucznego oświetlania używa się różnych lamp, czasami stosowane są również dość popularne żarówki mleczne, które mają światło podobne do dziennego. Powinno się oczywiście unikać oświetlenia neonowego, które dla wzroku jest szkodliwe a jednocześnie może u niektórych powodować niepokój. Jeśli w pomieszczeniu jest światło sztuczne to musimy ustawić około 1/5 oświetlenia z góry a pozostałą część z innego źródła, najczęściej będą to specjalne lampy umieszczone na biurku sekretarki.

Nie powinno się również ze światłem przesadzać, nie może dochodzić do takich sytuacji, w których ktoś będzie przez naszą bardzo mocno żarówkę po prostu oślepiony i poczuje się jak na przesłuchaniach w PRL. Najlepiej będzie ustawić biurko recepcjonistki bezpośrednio naprzeciwko drzwi, ponieważ w ten sposób ułatwi się kontakt między taką osobą a pojawiającymi się w biurze klientami. Jak się wydaje ta kwestia będzie miała także swoje istotne znaczenie dla pracy w firmie.