Your browser is out of date!

This website uses the latest web technologies so it requires an up-to-date, fast browser!
Try Firefox or Chrome!

Poradnik radzenia sobie z poważnymi zmianami w miejscu pracy

  • Wstęp
  • Jak sytuacja Covid-19 zmieniła sposób pracy?
  • 10 skutecznych sposobów radzenia sobie ze zmianami w miejscu pracy
  • Dlaczego pozytywność jest tak ważna?
  • Czy możliwe jest praktykowanie dystansu społecznego w środowisku biurowym?
  • Jak menedżerowie mogą pomóc pracownikom w łatwiejszym radzeniu sobie ze zmianami?
  • 4 powody, dla których komunikacja jest tak ważna
  • Podsumowanie

O ile od stycznia nie spędzasz dni żyjąc pod kamieniem, bez wątpienia wiesz, że jesteśmy obecnie w trakcie ogólnoświatowej pandemii.

Koronawirus zmienił nasz sposób myślenia, odczuwania i pracy. Niezliczone firmy ucierpiały w wyniku ogromnego spowolnienia gospodarczego, podczas gdy biura w całym kraju zostały zmuszone do poszukiwania nowej wersji normalności, aby umożliwić firmy w jakiś sposób kontynuować pracę.

Jak Twoja firma dostosowała się do obecnej sytuacji, w której się znajdujemy? Czy niestety musiałeś zwolnić swoich pracowników do czasu, aż sytuacja się ustabilizuje? ustabilizować lub poprosiłeś pracowników, aby pracowali w domu? Być może pracowałeś w mniejszym wymiarze godzin niż zwykle Być może działasz w mniejszym wymiarze godzin niż zwykle, a może zostałeś zmuszony do wprowadzenia nowych mechanizmów radzenia sobie z problemami i zapytaniami klientów.

Oczywiście, jeśli Twoja firma jest linią frontu, kluczowym pracownikiem, prawdopodobnie jesteś bardziej zajęty niż kiedykolwiek wcześniej, co oznacza, że masz do czynienia z wyzwaniami, które nigdy nie pojawiły się w przeszłości. Niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdujesz, wszystko sprowadza się do pewnego rodzaju zmiany.

Zmiana może być trudna do poradzenia sobie z nią. Nikt nie lubi zmian, ale to, jak do nich podchodzimy i jak sobie z nimi radzimy, może stanowić różnicę między sytuacją skrajnie negatywną a taką, która jest do zniesienia, a może nawet pozytywną w ostatecznym rozrachunku.

Wielu pracowników może opierać się zmianom, ale w niektórych sytuacjach, w niektórych sytuacjach nie można nic zrobić jako menedżer i trzeba po prostu naciskać na pilną potrzebę i mieć nadzieję, że pracownicy poradzą sobie z nią w profesjonalny i pozytywny sposób. W większości przypadków tak się stanie, ale są pewne sztuczki, które musisz znać, które pozwolą Ci uspokoić wody, a tym samym pomóc pracownikom przy biurkach z poczucia niepokoju. Kiedy niepokój wkrada się, morale i wydajność są naruszone. Jest wystarczająco dużo niepokoju na świecie w tej chwili, więc nie dodawaj do niego poprzez obsługę niezbędnej zmiany w zły sposób!

Dobra wiadomość jest taka, że w tym przewodniku omówimy wszystkie aspekty radzenia sobie ze zmianą w miejscu pracy, od punktu widzenia pracownika, aż po to, co może zrobić menedżer, aby pomóc.

Zaczynajmy więc!

Jak sytuacja Covid-19 zmieniła nasz sposób pracy?

Na stronie szybko rozwijająca się Sytuacja związana z koronawirusem oznacza, że firmy muszą szybko podejmować ważne decyzje dotyczące tego, jak kontynuować pracę, czy też wstrzymać działalność do czasu poprawy sytuacji. Jeśli chodzi o pracowników biurowych, wielu zostało poproszonych o pracę w domu, ale może to być trudne, jeśli na komputerach potrzebne jest specjalne oprogramowanie i jeśli chodzi o zagrożenia bezpieczeństwa.

Według Office of National Statistics, tylko 30% brytyjskiej siły roboczej regularnie pracowało z domu w 2019 roku, czyli przed pandemią. W tej chwili ogromna liczba pracowników biurowych musiała tymczasowo założyć domowe biuro, a liczba ta jest zdecydowanie zbyt płynna, aby ją zmierzyć.

Oznaczało to potrzebę posiadania specyficznych mebli biurowych i oprogramowania, które należy pobrać lub zainstalować na domowych laptopach. Wiele firm obeszło problem bezpieczeństwa poprzez wprowadzenie dwuetapowych środków uwierzytelniania, tj. kiedy pracownik loguje się do swojego pakietu oprogramowania, otrzymuje numer PIN na swój telefon, aby udowodnić, że to naprawdę on się loguje. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale jest to najlepszy wynik w obecnej sytuacji. sytuacji, i umożliwia firmom na kontynuowanie pracy w jak największym stopniu.

Dla pracowników, którzy nigdy wcześniej nie pracowali w domu, cała sytuacja może być pewnym szokiem. Praca w domu nie jest tak prosta, jak się wielu osobom wydaje i istnieje niezliczona ilość czynników rozpraszających, które mogą stać się problemem. Na szczęście, trochę ostrożnego myślenia może pokonać te problemy. Jeśli jesteś w takiej sytuacji, sprawdź poniższą infografikę, która może zawierać kilka przydatnych wskazówek, które ułatwią Ci życie.

Źródło - https://www.projectmanager.com/blog/coronavirus-work-from-home

Oczywiście, potrzeba wygodnych krzeseł biurowych i biurek, które uzupełnią domową aranżację biura, również stała się potrzebą. Wiele firm po prostu nie może sobie pozwolić na zapewnienie swoim pracownikom tego typu sprzętu, a to oznacza, że pracownicy domowi muszą stać się kreatywni w sposobie pracy w ciągu dnia, aby zapewnić, że nie skończą z bólami pleców i innymi problemami mięśniowo-szkieletowymi.

Oczywiście wszystko to, miejmy nadzieję, będzie tylko tymczasowe, dopóki sytuacja nie uspokoi się na tyle, by biura mogły powoli zacząć wracać do pracy. Na razie jednak jakkolwiekjest to nasza obecna sytuacja i nasza wersja "normalności".

Można argumentować, że poproszenie pracowników o pracę w domu jest również najlepszym scenariusz. Wiele firm musiało zwolnić swoich pracowników, a większość z nich przyjęła cięcia w zakresie przychodów.

Dla firm, które pozostały w swoich współczesnych środowiskach biurowych, oznaczało to zmiany w sposobie wykonywania pracy na co dzień. Dystans społeczny oznacza znacznie mniejszą liczbę biurek biurka, a interakcja z pracownikami jest teraz zupełnie inna niż jeszcze kilka miesięcy temu. Nie ma obecnie sesji współpracy wokół nowoczesnych stołów w salach konferencyjnych, a na razie współpraca odbywa się za pośrednictwem połączeń wideo, takich jak Zoom czy Skype. Na szczęście dysponujemy technologią, która pozwoli nam poradzić sobie w takiej sytuacji!

10 skutecznych sposobów radzenia sobie ze zmianami w miejscu pracy

Warto przeanalizować zmiana Niezależnie od obecnej sytuacji związanej z koronawirusem, warto przyjrzeć się zmianom w miejscu pracy nieco bardziej szczegółowo. Zmiany zachodzą cały czas i w biurach w całym kraju w każdej chwili może zaistnieć sytuacja, która spowoduje niepokój pracowników z powodu zmiany sposobu pracy lub projektu samego biura.

Ważne jest, abyśmy nauczyli się przyjmować zmiany i postrzegać je jako okazję do rozwoju, a nie pozwalać na ciągłe obniżanie morale i tym samym wpływanie na wydajność.

Zobacz ten film, który przedstawia kilka przydatnych wskazówek, jak radzić sobie ze zmianami w miejscu pracy, zanim omówimy bardziej szczegółowo niektóre z nich.

  1. Zachowaj pozytywne nastawienie - Wkrótce porozmawiamy o tym, dlaczego pozytywnenastawienie jest tak istotne w takich sytuacjach, ale ważne jest, abyś starał się zachować jak najwięcej optymizmu. Starając się dostrzec pozytywy, a nie rozwodzić się nad negatywami, pomożesz sobie przezwyciężyć wyzwania i nową sytuację. Nigdy nie wiadomo, być może będziesz wolał nową sytuację od starej!
  2. Pogódź sięz tym, że zmiany są częścią życia - Nic nie pozostaje takie samo przez długi czas w żadnym aspekcie życia i musisz pogodzić się z tym, aby być w stanie poradzić sobie ze zmianami, które pojawiają się w Twoim miejscu pracy. Może się nagle okazać, że siedzisz na innym krześle biurowym, ponieważ kierownictwo ma zdecydował się na wdrożenie nowego hot-desking Może się zdarzyć, że będziesz musiał zapoznać się z nowym pakietem oprogramowania lub Twoja rola zmieni się nie do poznania i będziesz musiał się przekwalifikować. Sytuacje przychodzą i odchodzą, ale zrozumienie, że negatywy nie trwają wiecznie, jest kluczowe.
  3. Pozostań w kontakcie z kolegami - Jest prawdopodobne, że twoi koledzy również zmagają się z problemami, a dobrym sposobem na poradzenie sobie ze zmianami w miejscu pracy jest znalezienie siły w liczbie. Jako biuro, stańcie razem i radźcie sobie z problemami jako zespół. Rozmawiaj z kolegami i dyskutuj o tym, jak się czujesz. Im więcej będziecie rozmawiać, tym bardziej pomożecie sobie nawzajem w radzeniu sobie z zachodzącą zmianą.
  4. Skutecznie komunikuj się - W sytuacjach stresowych łatwo jest zauważyć, że Twoja komunikacja szwankuje. Możesz nie wyrażać się tak jasno, jak zwykle, a twoja współpraca przy meblach w sali konferencyjnej może być trudna. może może być mniejsza lub może nie być zwięzła. Upewnij się, że żadna sytuacja mająca miejsce w miejscu pracy nie przeszkadza Ci w jasnym i skutecznym komunikowaniu się z osobami z Twojego otoczenia. Ponownie, upewnij się, że omówisz wszystko z osobami siedzącymi obok Ciebie Ciebie przy biurku w biurze projektanta, ponieważ będzie to narzędzie uziemienia dla was obu.
  5. Mów o swoich zmartwieniach, ale nie pozwól im się pochłonąć - To normalne, że możesz stać się apprehensive lub nawet niepokój o każdej zmianie, która występuje w swojej pracy. Spędzamy tak wiele godzin na naszych designerskich krzesłach biurowych, że nawet niewielka zmiana może spowodować poważne fale w całym naszym życiu. Więc, mówić o tym, jak się czujesz i powietrza swoje obawy, ale nie pozwól im pochłaniają cię. Pamiętaj, że to nie jest całe twoje życie.
  6. Bądź otwarty na to, jak sytuacja może przynieść Ci korzyści - Może się okazać, że w wyniku zmiany nauczysz się nowych umiejętności, a nawet otworzy się przed Tobą nowa rola, do której wcześniej nie miałbyś dostępu. Istnieje wiele pozytywów, jeśli tylko otworzysz swój umysł na ich poszukiwanie. Bądź otwarty na zmiany w miejscu pracy, nie obawiając się ich, a nigdy nie wiadomo, co mogą one przynieść.
  7. Zidentyfikuj nową umiejętność, której możesz się nauczyć - Nowe zmiany oznaczają nowe możliwości, a to oznacza szansę na nauczenie się nowej umiejętności lub dwóch. Czego możesz się nauczyć z tej sytuacji? Czy możesz zapytać swojego przełożonego, czy możesz pójść na szkolenie? Czy zmiana pomoże Ci lepiej radzić sobie z sytuacjami, a tym samym zwiększy Twoją umiejętność rozwiązywania problemów umiejętności rozwiązywania problemów? Postaraj się zyskać coś z sytuacji, nieważne jak małej.
  8. Daj sobie przerwę - Łatwo jest rzucić się w wir pracy i po prostu kontynuować ją, aby odwrócić uwagę odod zmiany, która budzi niepokój. Zmiany w środowisku pracy mogą być trudne, ale należy dać sobie przerwę i skupić się na opiece nad sobą, aby znaleźć drogę przez nie, niezależnie od tego, czy zmiana jest duża czy mała. Nie ma znaczenia, jaka to zmiana; może masz nowy system komputerowy i z trudem go przyswajasz, może po prostu nie podoba Ci się nowy układ biura i powoduje to, że jesteś bezproduktywny, a może masz nowego kierownika i po prostu nie pasujesz do niego. Niezależnie od tego, co się zmieniło, daj sobie spokój i skup się na rzeczach, które sprawiają Ci radość.
  9. Nie bójsię zadawać pytań - Często bardziej niż czegokolwiek innego boimy się nieznanego, więc być może po prostu musisz zadać więcej pytań, aby wyjaśnić niepokojące Cię sprawy. Nie bój się zapukać do drzwi swojego menedżera i zadać mu pytania, jeśli tego potrzebujesz. Menedżerowie inicjujący zmiany w miejscu pracy oczekują, że pojawią się pytań!
  10. Pomóż tym, którzy Cię otaczają - Oczywiście, prawdopodobnie nie jesteś jedyną osobą zmagającą się z zmianą w miejscu pracy, więc pamiętaj, aby pomóc swoim kolegom i zrobić dobry uczynek od czasu do czasu. Podniesie to Twoje morale, utrzyma ducha zespołu na wysokim poziomie i łatwiej będzie Wam pokonywać wyzwania jako zespół.

Dlaczego pozytywność jest tak ważna?

Do tej pory kilka razy wspomnieliśmy słowo "pozytywny" lub "pozytywność". Dlaczego więc tak ważne jest, aby być pozytywnym, kiedy w miejscu pracy pojawiają się zmiany?

O wiele łatwiej jest radzić sobie z nowymi sytuacjami lub sytuacjami, które wywołują u Ciebie niepokój, kiedy masz pozytywne nastawienie. Pozwala to na szukanie pozytywów w każdej chmurze i oznacza, że z większym prawdopodobieństwem będziesz szukać możliwości w wyniku zmiany, zamiast pozwalać, aby ciągnęła Cię w dół i powodowała, że będziesz się bać chodzić do pracy.

W obecnej sytuacji bardzo trudno jest zachować pozytywne nastawienie. Jest tak wiele negatywnych wiadomości, tak wiele smutku i zmartwień, że utrzymanie optymizmu jest niezwykle trudne, ale musimy przynajmniej spróbować. Jeśli chodzi o sytuację w miejscu pracy w ogóle, z dala od obecnej sytuacji Covid-19, pozytywność pozwoli Ci pokazać silniejszą stronę Twojej osobowości w pracy, co może zrobić wrażenie na Twoim kierowniku. Zdolność do radzenia sobie ze zmianami nie jest czymś, co przychodzi naturalnie każdemu, ale robiąc wszystko, aby stawić czoła sytuacji z pozytywnym nastawieniem, wyjdziesz z niej o wiele lepiej, niż kiedy w nią wchodziłeś.

Sprawdź tę infografikę, która mówi o tym, jak możesz spróbować być bardziej pozytywnym w pracy, niezależnie od tego, czy stoisz przed wyzwaniami, czy nie.

Źródło - https://visual.ly/community/Infographics/business/18-ways-be-more-positive-work

Czy możliwe jest praktykowanie dystansu społecznego w środowisku biurowym?

Chociaż ten przewodnik z pewnością nie dotyczy tylko sytuacji związanej z koronawirusem, a dotyczy zmian jako całości w miejscu pracy, niezależnie od sytuacji, nie możemy ignorować obecnych trudności, z którymi się borykamy.

Jeśli czytasz to po tym, jak pandemia już ustąpiła i biura powoli zaczęły wracać do jakiejś normalności, możesz wykorzystać wskazówki, o których mówimy, aby poradzić sobie z każdym rodzajem wyzwania, które się pojawi. Na razie jednak porozmawiajmy o najważniejszym problemie - społecznym dystansie.

Środowiska biurowe są często ruchliwymi i głośnymi miejscami, a w szczególności w biurach o otwartym planie, często można mieć wielu pracowników w jednym miejscu w tym samym czasie. Oznacza to wiele biurek, wiele osób szukających przedmiotów w biurowych szafkach i ludzi przychodzących i wychodzących przez większą część dnia.

Należy zadać sobie pytanie, jak firmy zamierzają zarządzać tego typu sytuacją, gdy biura próbują powrócić do jakiegoś pozoru normalności. Czy możliwe jest zachowanie dystansu społecznego w sytuacji takiej jak ta?

W pewnym sensie nie, ale są sposoby, dzięki którym można zminimalizować ryzyko. Na przykład:

  • Używanie ekranów biurowych jako jednego z Twoich środków dystansu społecznego między biurkami. Dobrym rozwiązaniem są przeszklone ekrany przedłużające, ponieważ można je przypiąć do biurek i zdjąć. Można je również łatwo czyścić za pomocą antyseptycznych środków czyszczących, aby utrzymać odpowiedni standard higieny pomiędzy użytkownikami.
  • Odłożenie na później praktyk hot-desking lub agile working i po prostu umożliwienie pracownikom siedzenia przy jednym przypisanym biurku i krześle
  • Stworzenie większej przestrzeni pomiędzy biurkami, jeśli to tylko możliwe. Może to oznaczać rozszerzenie na inne biura lub przestrzenie, lub może to oznaczać prośbę do niektórych pracowników, aby pozostali w pracy z domu w tym czasie
  • Upewnienie się, że biura są dokładnie sprzątane na koniec każdego dnia, w tym sterylizacja klamek, telefonów itp.
  • Unikanie dużych sesji współpracy i ograniczenie liczby pracowników, którzy współpracują przy krzesłach w sali konferencyjnej. Należy pozostawić odpowiednią przestrzeń pomiędzy pracownikami i ponownie zapewnić wysoką jakość higieny.
  • Być może zalecenie używania rękawic lub osłon twarzy w godzinach pracy
  • Unikanie posiłków w formie bufetu w stołówce
  • Unikanie w miarę możliwości kontaktu twarzą w twarz z klientami, zachęcanie ich do dzwonienia z wszelkimi problemami zamiast odwiedzania biura. Jeśli nie jest to możliwe, należy stosować przeszklone ekrany w miejscach, gdzie taki kontakt mógłby mieć miejsce, np. w recepcji, oraz zachęcać do stosowania masek lub osłon na twarz.

Lista jest długa, ale chodzi głównie o zapewnienie pracownikom wystarczającej przestrzeni między nimi a ich sąsiadami w ciągu dnia pracy i ograniczenie wszelkich potencjalnych sytuacji, w których grupa osób miałaby się zgromadzić w jednym miejscu.

Każdy powinien już wiedzieć, jak myć ręce, ale szkolenia z zakresu higieny, takie jak to, powinny być prowadzone dla pracowników, aby jeszcze bardziej podkreślić ich znaczenie. Powinieneś również zapewnić swoim pracownikom środki do higieny rąk.

Zobacz ten film o tym, jak prawidłowo myć ręce, co pozwoli Ci przekazać pracownikom ważne informacje dotyczące higieny w ich biurze.

Z pewnością minie trochę czasu zanim biura wrócą do całkowicie normalnej sytuacji, a nawet może minąć trochę czasu zanim niektórzy pracownicy będą mogli wrócić do pracy i przestać pracować w domu. Może się zdarzyć, że niektórym pracownikom tak bardzo spodoba się praca w domu, że zdecydują się na nią w pełnym wymiarze godzin i dlatego będą chcieli złożyć wniosek o elastyczny czas pracy!

Kiedy nadejdzie czas, kiedy firmy będą próbowały powoli wrócić do normalności, ważne jest, aby podkreślić znaczenie mycia rąk i zachowania dystansu społecznego. To prawda, że przez jakiś czas będzie to wyzwanie, ale jeśli chcemy pokonać to ogromne wyzwanie, a tym samym poradzić sobie z największą zmianą w miejscu pracy, z jaką każdy z nas musiał się zmierzyć, musimy dać z siebie wszystko.

Jak menedżerowie mogą pomóc pracownikom poczuć się swobodniej w obliczu zmian?

Każdy rodzaj zmiany, niezależnie od tego, czy jest to sytuacja Covid-19, czy coś zupełnie innego, sprawi, że pracownicy poczują się zaniepokojeni. Pracownicy będą prawdopodobnie mieli milion i jeden pytań i chociaż jako menedżer możesz nie mieć czasu, aby odpowiedzieć na nie wszystkie, musisz zrobić wszystko, aby spróbować i uspokoić wody. Jeśli tego nie zrobisz, morale spadnie do poziomu, który jest nie do uratowania, a produktywność niemalże zwolni. W niektórych przypadkach może nawet dojść do zatrzymania, w zależności od sytuacji i powagi sytuacji.

Ważne jest, aby pamiętać, że nikt nie lubi zmian. Nawet najbardziej pozytywna, optymistyczna osoba na świecie. Zmiana oznacza, że rzeczy dosłownie się zmieniają, a my lubimy to, gdzie jesteśmy! Lubimy naszą strefę komfortu i wszystko, co ją zagraża, staje się zagrożeniem dla naszego szczęścia i dobrego samopoczucia.

Oczywiście, zmiany mogą być pozytywne, ale jak pomóc pracownikom to dostrzec? Zarządzanie zmianami w miejscu pracy to umiejętność, którą muszą opanować wszyscy menedżerowie, jeśli chcą utrzymać wysokie morale.

W jaki sposób możesz złagodzić skutki zmian?

  • Bądź zawsze otwarty i uczciwy wobec swoich pracowników i niczego nie ukry waj - O wiele lepiej jest być przejrzystym w kwestii nadchodzących zmian i rozmawiać o nich zanim się wydarzą, a najlepiej zanim zostaną podjęte jakiekolwiek konkretne decyzje, niż w momencie ich wprowadzania. W ten sposób utrzymujesz zaufanie swoich pracowników po swojej stronie, a oni będą mieli wiarę w twoje podejście do sytuacji, dzięki czemu będą znacznie spokojniejsi o to, co może się wydarzyć.
  • Poproś o opinie - Dobrym pomysłem jest usiąść przy meblach w sali konferencyjnej (oczywiście z zachowaniem dystansu społecznego) lub zasięgnąć opinii na temat sposobu radzenia sobie z sytuacją lub samej nadchodzącej zmiany. Czy Twoi pracownicy mają jakieś pomysły, które mogłyby pomóc? Postępując w ten sposób, ponownie zdobywasz zaufanie, ale również pokazujesz im, że cenisz ich opinie i ogólnie cenisz ich wkład.
  • Trzymaj drzwi otwarte - Polityka otwartych drzwi to dobra droga dla menedżerów w ogóle, ale w czasach takich jak ten, umożliwienie pracownikom łatwego podejścia do ciebie i zadawania pytań ma kluczowe znaczenie. Być może obecna sytuacja nie pozwala im na to osobiście, ale powinieneś zaoferować inne sposoby szybkiego kontaktu, takie jak grupa WhatsApp, e-mail lub komunikator. Jeśli pracownicy pracują w domu, zawsze można skorzystać z wideorozmowy za pośrednictwem Zoomu lub innej platformy.
  • Spróbuj nadać sprawie pozytywny wydźwięk - Oczywiste jest, że kiedy przekazujesz takie wiadomości lub mówisz o nadchodzącej zmianie w miejscu pracy, powinieneś nadać jej jak najbardziej pozytywny wydźwięk. Podkreśl plusy i możliwości, jakie przyniesie zmiana, zamiast rozwodzić się nad negatywami. Jeśli jednak pracownicy kilkakrotnie podkreślają te same negatywne strony, musisz się nimi zająć, aby złagodzić ich obawy.
  • Przegląd zmian - Należy również jasno określić, że niezależnie od tego, jaka jest zmiana, zawsze podlega ona przeglądowi i może zostać zmieniona w przyszłości, jeśli nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. W ten sposób nie wycofujesz się, ale pokazujesz, że jesteś otwarty na sugestie i jesteś otwarty na ulepszanie rzeczy dla swoich pracowników podczas ich dni pracy w biurze.

4 powody, dla których komunikacja jest tak ważna

Są dwa główne tematy, o których należy pamiętać, jeśli chodzi o radzenie sobie ze zmianami w miejscu pracy, zarówno jako menedżer, jak i pracownik - pozytywność i komunikacja.

Wiemy, dlaczego pozytywność jest tak ważna, ale co z komunikacją?

  1. Łatwo może dojść do nieporozumień - Kiedy rozmawiamy o zmianie, ważne jest, aby być tak jasnym i zwięzłym, jak to tylko możliwe. Jest to szczególnie ważne, jeśli jesteś menedżerem przekazującym wiadomości swojemu zespołowi. Jeśli jesteś niejasny, zostawiasz miejsce na nieporozumienia, a te mogą przerodzić się w coś, co drastycznie wpływa na morale. Powoduje to również niepotrzebny niepokój dla pracowników.
  2. Aby pokazać, że jesteś przystępny - Bycie jasnym w swojej komunikacji i jasne, że twoje drzwi są otwarte, oznacza, że pracownicy czują się bardziej zdolni do podejścia do ciebie, aby zadać pytania. To złagodzi obawy i sprawi, że sytuacja będzie o wiele bardziej pomyślna.
  3. Unikanie błędów - Przy każdej zmianie, czy to dużej czy małej, zawsze istnieje ryzyko popełnienia błędu. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy wprowadzany jest nowy system oprogramowania, nowy sposób pracy lub zupełnie nowy projekt biura, który wymaga od pracowników pracy w różnych miejscach. Komunikując się jasno i skutecznie, minimalizujesz ryzyko popełnienia błędów, które mogłyby mieć wpływ na klienta i oczywiście na morale jako całość.
  4. Zmniejszenie niepokoju - Zmiany są przerażające dla wielu osób i należy docenić fakt, że pracownicy spędzają dużą ilość czasu siedząc przy swoich biurkach w siedzibie firmy. W rezultacie, każda zmiana w tym zestawie będzie powodować ich niepokój i ponownie, to będzie powodować obawy będą chcieli rozmawiać. Jasna komunikacja zmniejsza ten niepokój.

Bądź otwarty i szczery w kwestii wszelkich zmian, które wprowadzasz i dlaczego. Nie ukrywaj niczego, ponieważ będzie to miało bezpośredni wpływ na zaufanie, jakim darzą Cię pracownicy. Kiedy pomijasz drobne szczegóły, pozostawiasz również dziury. Dziury te mogą być następnie wypełnione fałszywymi informacjami lub myślami wywołującymi niepokój. O wiele lepiej jest być po prostu szczerym i uczciwym i pozwolić każdemu wiedzieć, na czym stoi.

Wniosek

Żyjemy w niepewnych czasach, ale jedno jest pewne, nie będą one trwały wiecznie. Ostatnie dane dotyczące koronawirusa mogą nie być przyjemną lekturą, ale kiedy już przejdziemy przez ten okres i liczba przypadków zacznie spadać, powinniśmy zacząć dostrzegać pewien rodzaj normalności powracający do życia biurowego. Jak będzie wyglądała ta nowa normalność, dopiero się okaże.

Każdy rodzaj zmiany w miejscu pracy musi być zarządzany i ostrożnie wdrażany. Bardzo łatwo jest zdenerwować lub zaniepokoić pracowników, co może być bardzo szkodliwe dla morale i wydajności. Oczywiście, jest to również zależne od sposobu, w jaki pracownik podchodzi do zmian i ważne jest, aby patrzeć na każdą sytuację tak pozytywnie, jak to tylko możliwe. W ten sposób być może uda Ci się znaleźć bardzo jasną srebrną podszewkę, która pozwoli Ci nauczyć się nowej umiejętności, którą będziesz mógł wykorzystać w czasie pracy lub w innej pracy w przyszłości.

Najważniejsze jest to, że zmiany są nieuniknione, zarówno w życiu, jak i w pracy. Musisz pogodzić się z tym faktem, aby cieszyć się swoją karierą, a z punktu widzenia menedżera, osiągnąć sukces w swojej firmie.